Autor: Rodrigo Zvietcovich Zegarra

Hrvatski umjetnik Dare Dovidjenko u utorak je predstavio svoju sliku Veli Varoš-Sveti Mikula, koju je donirao Hrvatskom klubu ‘Dubrovnik’ iz peruanske Lime.

Događaju su se odazvali mnogi viđeniji peruanski Hrvati – mons. Drago Balvanović, odbor Hrvatske udruge Dubrovnik i mnoge hrvatske obitelji iz ove južnoameričke zemlje. Dovidjenko je govorio o svom radu, u kojem se ističe slika crkve Sv. Nikole u starom ribarskom dijelu Splita, Varošu. Scena koju slikar prikazuje formirana je elementima kamenitih ulica i kuća, mnogih iz 12. stoljeća. Kada je 2010. godine bio u Splitu, Dovidjenko je iznajmio kuću u kojoj je njegova soba bila iznad scene koju je naslikao. Njegov napor da osvijetli stropove i napravi kontrast sa tamom noći, čini promatranje njegovog djela magičnim iskustvom.

– Na početku sam usmjerio svoj trud na surealizam, a zatim sam slikao humorističkim stilom deset godina. U jednom razdoblju radio sam optičku umjetnost i sada se vraćam surealizmu. Traženje surealizma u stvarnosti je početak serije umjetničkog izražavanja, gdje je ‘Veli Varoš-Sveti Mikula’ jedan u seriji – rekao je Dovidjenko na predstavljanju.

Dare Dovidjenko Bozanić rođen je u Splitu 1949. U Peru je stigao 1968. Trenutno živi i djeluje u Limi. Studirao je Školu primijenjenih umjetnosti u Splitu, Školu plastičnih umjetnosti na Pontificia Universidad Católica del Peru i na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu.

Poznat je po mnogobrojnim samostalnim izložbama u Peruu, Hrvatskoj, ali i drugim zemljama Latinske Amerike i Europe. Najvažnije izložbe su mu: Arqueología de luz, Galería Lucía de la Puente, Lima, 2013; Galería Branislav Dešković, Bol na Braču, 2011; Mare Misterium, Galería Lucía de la Puente, Lima-Perú, 2010; Bajo el cielo sur, Galería Lucía de la Puente, Lima-Perú, 2006; Split 305-2005, Splitski Gradski muzej, 2005; Pachacamac pintado (projekt sa peruanskim slikarom Ricardom Wiesseom), Sala Luis Miró Quesada Garland, Municipalidad de Miraflores, Museo de Sitio de Pachacamac, Museo Nacional de Antropología, Arqueología e Historia del Perú, Lima-Perú, 2001; Solo Show, Art Cologne, Köln, 1996.

Sudjelovao je i na raznim zajedničkim izložbama kao što su: Art- Lima. El territorio, los ámbitos / las moradas. Exposición Nacional, Curators: Jorge Villacorta and Carlo Trivelli, Lima-Perú, 2013; 15th Aniversary, Galería Lucía de la Puente, Lima-Perú, 2010; Series Miradas de fin de siglo: Tránsito de imágenes. Puntos de fuga hacia el arte último, curator, Jorge Villacorta, Museo de Arte de Lima, Lima-Perú, 2006; Necrologías. Museo Pedro de Osma, Lima-Perú, 2003; Art Cologne, Köln, 1994, 1995, 1997, 1998, 1999, 2000; El Laberinto de la Choledad. Cuerpos volátiles, representaciones para un fin de siglo, Centro Cultural de España, Lima-Perú, 1999.

Slavni peruanski kurator Jorge Villacorta njegov stil opisuje kao ‘poetski hiperrealizam. ‘ ‘Ali, njegova pobuna je čistija, intimnija i kompleksnija od toga. Izražena je novom mješavinom surealnog raspoloženja, nostalgije i humora, što nije isto kao razdraganost, pred čime je teško ne biti iznenađen’.

Dovidjenko je svoj umjetnički rad posvetio portretiranju svetih mjesta. Među svoje favorite ubraja i Peristil unutar Dioklecijanove palače u Splitu i Pachacamac, peruansko svetište posvećeno bogu Viracochi, locirano na središnjoj peruanskoj obali, 25 kilometara od Lime.

Datum objave: 10.04.2015.