NEWS FOR CROATIANS LIVING ABROAD

12.12.2017
tekst
tekst

Hrvatska

RADMAN DIGAO TUŽBU ZBOG BUJANCA Traži 90 tisuća kuna

Foto: Hina/Lana Slivar Dominić

Ročište idući tjedan.

Br. pregleda: 1688

Foto: Hina/Lana Slivar Dominić

Autor: Hina/CroExpress

Bivši glavni ravnatelj HRT-a Goran Radman tužbom je zatražio 90 tisuća kuna od tvrtke OAR, nakladnika Osječke televizije koja prikazuje emisiju 'Bujica' Velimira Bujanca, zbog ‘niza neprovjerenih i neistinitih informacija i uvredljivih objeda’ kojima su mu, tvrdi Radman, povrijeđeni dostojanstvo, čast i ugled.

U Radmanovoj tužbi zbog koje je ročište pred osječkim Općinskim sudom zakazano za idući tjedan, navodi se da Bujanec kao urednik i voditelj 'Bujiica' emitiranih prošle godine ‘potpuno neprofesionalno i suprotno pravilima novinarske struke nije obavijestio tužitelja o temama o kojima će se raspravljati’, niti je od Radmana zatražio ikakvo očitovanje za provjeru točnosti informacija iznesenih tijekom emisije.

Tvrdi i da se takvo postupanje protivi temeljnim načelima novinarstva te da je ‘neupitno zlonamjerno, potpuno neosnovano i krajnje uvredljivo’ iznesen niz neistina i uvreda među kojima je i tvrdnja da se Radman ‘kao miljenik bivšeg predsjednika Ive Josipovića i premijera Zorana Milanovića po prvi puta našao u ozbiljnom problemu sa zakonom’ te da mu ‘ne prijeti gubitak samo radnog mjesta, nego i zatvorska kazna u trajanju od jedne do deset godina zatvora’.

U tužbi se, između ostaloga, navode i tvrdnje iznesene u Bujici da je Radman utjecao na program HRT-a tako da je susret predsjednice Kolinde Grabar Kitarović bio sramotno marginaliziran dok se s druge strane ‘plaća skupi satelit za prilog o Emilu Tedeschiju, prijatelju i financijeru Zorana Milanovića’.

Osim toga, Radman u tužbi navodi tvrdnje iznesene u Bujici da postoji ‘Radmanova Huda Jama’ te da je na HRT-u davao seksizmom motivirane otkaze Silviji Žužul, Hloverki Novak Srzić, Nadi Prkačin i Karolini Vidović Krišto kao i da te neistinite i podrugljive tvrdnje omalovažavaju i teško ocrnjuju Radmana te ‘sugeriraju da je bio pijun političara, koji nije bio sposoban biti glavni ravnatelj HRT-a, ali i da je kriminalac, sadist, masovni likvidator te seksist’.

Osim tih tvrdnji novinara i voditelja Bujice, u Radmanovoj tužbi stoji i da su gosti te emisije, među kojima i bivši član nadzornog odbora HRT-a Dražen Rajković, iznijeli niz uvredljivih i neistinitih tvrdnji da je u poslovanju HRT-a prouzročio štetu koja se mjeri u desecima milijuna kuna i, između ostaloga, da je ‘postavio kumove i prijatelje za glavne urednike na HRT-u’, da nije htio dati podatke o plaćama, da je prevario Nadzorni odbor HRT-a te da nije htio promijeniti ugovor HRT-a sa ZAMP-om jer ga je ‘Josipović osmislio i doveo’.

U odgovoru na tužbu, nakladnik Bujice prvenstveno ističe da je Radman javna osoba, odnosno da je bio javni dužnosnik zbog čega je bio i ostat će predmet kritičkog preispitivanja javnosti za ispravnost i urednost obavljanja njegove službe. Ističe se i da nakladnik ne odgovara za štetu ako je objavljena informacijama utemeljena na točnim činjenicama, odnosno na činjenicama za koje je autor imao osnovani razlog posumnjati da su točne i da je poduzeo sve mjere za provjeru njihove točnosti.

Navodi se i da su se tvrdnje u spornoj emisiji Bujice temeljile na već objavljenim informacijama u novinama i na portalima.

‘Sve informacije objavljene u emisiji već ranije su učinjene poznate široj javnosti te, s druge strane, nikada nisu bile demantirane od strane tužitelja. Iz toga proizlazi da je tužitelju šteta nastala već prvotnom objavom takvih informacija u drugim medijima’, ističe se u odgovoru na tužbu. Postavljaju pitanje i je li Radman, ukoliko ustraje na tvrdnji da informacije u Bujici nisu bile točne, i protiv drugih nakladnika podnio zahtjeve za objavu ispravka i tužbe radi naknade štete.

Navode da je Bujanec ‘poduzeo sve mjere za provjeru točnosti objavljenih informacija koje je imao na raspolaganju’ te da su sve informacije ‘prenesene u dobroj vjeri, bez ikakve namjere nanošenja štete ugledu u časti tužitelja već isključivo u cilju informiranja javnosti’.

Što se tiče informacija o navodno spornom poslovanju koje je protiv Radmana iznio bivši član Nadzornog odbora HRT-a Dražen Rajković, navodi se kako je riječ o autoriziranom intervjuu za koji je odgovornost nakladnika isključena te da će Rajković kao svjedok detaljno obrazložiti svaku od svojih izjava.

29.04.2016.

Izdanje br. 39

CroExpress u PDF izdanju!

Izdanje: 09.04.2014.

Preuzmi



FOTO: Charles Billich

FOTO: Kao nekad pred Božić 2017

FOTO: Croatia B - Riexingen

FOTO: Nikolinje Stuttgart

FOTO: Croatia Bietigheim - TSV Grühnbül

FOTO: Sveta misa Buenos Aires

FOTO: Croatia B - Schwieberdingen

FOTO: Vukovar u Münchenu

FOTO: Vukovar

FOTO: Kupreška večer